Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

TYSTNADSKULTUREN i Sverige

Publicerad 2022-10-20 14:41:07 i Allmänt,

Efter att ha skrivit om strålning och till viss del även om experimentvaccinet i föregående inlägg så ska jag i detta inlägg skriva om hur det kan komma sig att intelligenta och förnuftiga svenskar (i många fall) vilka sägs ha mycket ”kunskaper” och utbildningar/universitetsutbildningar (till skillnad från människor i många andra länder) är dom mest lättledda och auktoritetstroende.

Något står inte rätt till när så många människor som har gedigna kunskaper inom olika områden/ämnen inte använder sig av sina kunskaper utan istället förlitar sig på medierna, på läkemedelsindustrin, på politikerna, på myndigheterna, på allehanda förståsigpåare som om dessa med automatik kan och vet mest vilket är fallet i Sverige.

Nu menar jag inte att alla dess representanter är helt obildade (även om de beter sig och agerar som om de vore det) utan tänker mer på hur vissa personer lyfts upp medan andra ignoreras/tystas ner.

Inom den allmänna sjukvården som exempel råder det för närvarande (har gjort länge men det är först nu som medierna väljer att rapportera om detta), en TYSTNADSKULTUR.

Är det SUNT och BRA (demokratiskt) att det råder en tystnadskultur inom den allmänna sjukvården och vad kommer det sig att inte vårdpersonal/läkare, sjuksköterskor/undersköterskor vågar tala utan istället tvingas till TYSTNAD med tanke på all deras kunskap?

Vem/vilka är det som har tystat dem och vem/vilka är det som tystar andra som har kunskaper?

Handlar det egentligen om att ha kunskaper (en massa universitetsutbildningar) eller handlar det om att ha rätt tankar och åsikter och att vissa åsikter/tankar (vilket kallas för att ha expertkunskap om tankarna och åsikterna är de rätta) är mer värda än andra åsikter/tankar?

Vem/vilka bestämmer vad som är rätt tankar/åsikter?

Är det KUNSKAPEN som styr och som eftersträvas eller är det människor med egna personliga strävanden, tankar och åsikter (vilka i många fall saknar allt vad kunskap heter) som de med alla till buds stående medel försöker få andra och så många som möjligt att anamma, som STYR?

Är det möjligheten att kunna göra karriär, tjäna mycket pengar och i och med det få makt och kontroll över andra, som styr?

Vad kommer först och vad är det dom flesta människor nöjer sig med? Är det inte att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt och är de (majoriteten) inte beredda på att göra nästan vad som helst för att uppnå detta, denna sin strävan?

Deras eventuella kunskaper ”om de råkar ha några” kommer möjligtvis i andra hand och så blir det som så att de lyssnar på dem som har makt och myndighet att antingen upphöja dem (befordra dem) eller degradera dem och som i värsta fall kan göra dem arbetslösa med allt vad det innebär.

Här är den så kallade TYSTNADSKULTUREN i ett nötskal.

Om Sverige hade varit ett privat företag, vilket företag som helst, så hade det varit annorlunda.

Då är chefens (ägaren/ägarnas) ord och vilja, tänkande och tyckande något självklart som dom anställda måste rätta sig efter om de väljer att arbeta på företaget och om de eventuellt vill göra karriär inom det men är Sverige verkligen ett företag med en chef eller några chefer som har rätt att styra över sin personal men då över väljarna och på samma sätt?

Är inte Sverige en ”DEMOKRATI”? Nu kanske någon vill påpeka att jo visst är det så och... vart fjärde år så har vi alla minsann en möjlighet att gå till valurnorna för att rösta på något parti.

Många är de som har röstat och röstat under årens lopp för att slutligen komma till insikt om att TYSTNADSKULTUREN gäller även inom politiken, och överallt!

Det behövs inte tio universitetsutbildningar för att förstå att det handlar om att även de så kallade FOLKVALDA måste vakta sina tungor (anpassa sig till och lyda någon slags chef eller chefer) om de vill kunna tjäna pengar, göra karriär och så vidare vilket betyder att KUNSKAPEN (om de ”folkvalda” överhuvudtaget har någon kunskap att tala om) och oavsett kunskap, får stå tillbaka för.. för vad, vem, vilka?

Nu börjar vi att närma oss pudels kärna och jag kan erkänna att som alltid när jag skriver så kommer något konstigt tvivel över mig och jag börjar att känna mig elak som skriver det jag skriver hur dumt det än kan låta med tanke på att det jag skriver inte är elakt utan något som jag känner att jag måste skriva och som befinner sig inom ramen för YTTRANDEFRIHETEN, en frihet som snart kommer att försvinna eller rättare sagt som redan har försvunnit i praktiken trots att denna frihet till viss del ännu finns på pappret.

Det går knappt en dag utan att jag funderar över vad det är för fel på mig som skriver det jag skriver när jag skulle kunna skriva så mycket annat som är trevligare och som människor i största allmänhet (speciellt KRISTNA) hade uppskattat samtidigt som jag hade kunnat ta betalt för att skriva sådant som kliar människor i öronen.

Är det inte vad dom flesta som kan skriva, som har fått skrivandets gåva, gör? Tar betalt!Vad är det för fel på mig?

Nu skall jag inte fundera mer över det utan måste gå vidare och tillbaka till tråden där vi befann oss innan denna PARANTES.

För vad, vem, vilka måste jag och många andra med mig EGENTLIGEN stå tillbaka om demokratin ytterst sätt handlar om att de som äger, styr och kontrollerar pengarna i världen kan få vem/vilka som helst till att gå i deras ledband (oavsett vilka kunskaper de har) och så även de ”FOLKVALDA” politikerna i Sverige om de betalar dem bra vilket de gör för att de skall gå emot sina väljare (den stora massan vilka är nummer och menlösa ätare i deras ögon) och som inte har något annat val än att rösta på något parti vart fjärde år?

Om alla människor (så gott som alla) kan köpas och låter sig köpas för pengar finns det då något som kan kallas för rätt och rättvisa eller blir resultatet en TYSTNADSKULTUR och KORRUPTION?

Korruption sägs vara olagligt enligt Sveriges LAG men det verkar vara lagligt att tysta dom flesta genom att ge dem befordran, högre löner, positioner, förmåner, privilegier och så vidare hur det nu hänger ihop och om de bara håller käften och håller inne med sina KUNSKAPER (om de har några).

Vart skall detta sluta? Förlåt om jag är elak (dömande) och ställer dumma, konstiga, idiotiska frågor men jag bara undrar hur länge det skall ta innan de som är smartare och mer intelligenta än mig (som har mer kunskaper, kristna eller ej) kan se det jag ser eller tala om för mig att jag har fel om de har några andra tankar om vad TYSTNADSKULTUREN kan bero på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik