Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Gudstjänst

Publicerad 2018-04-23 00:54:11 i Religion,

Var i bibeln står det att troende på Jesus skall gå till något som kallas KYRKA varje söndag klockan 10 eller 11 för att passivt lyssna på någon/några som har läst något som kallas teologi och som står vid ett podium och talar (breder ut sig) under cirka en och en halv timme för att sedan bli bjudna på fika och efter det gå hem?

Bibeln talar om sammankomster och inte om Gudstjänster och att när de troende kommer samman/träffas så har alla något att ge/bidraga med som till exempel en psalm, något till undervisning, en uppenbarelse etcetera så det som idag kallas Gudstjänster där församlingen sitter passivt och lyssnar på så kallade präster eller pastorer (i många fall blir underhållna) och hur de är utformade är något helt obibliskt.

”Om nu hela församlingen komme tillhopa till gemensamt möte, och alla där talade tungomål, och så några som vore olärda komme ditin, eller några som icke trodde, skulle då icke dessa säga att I voren ifrån edra sinnen? Om åter alla profeterade, och så någon som icke trodde, eller som vore olärd komme ditin, då skulle denne känna sig avslöjad av alla och av alla utrannsakad. Vad som vore fördolt i hans hjärta bleve då uppenbart, och så skulle han falla ned på sitt ansikte och tillbedja Gud och betyga att »Gud verkligen är i eder».Vad följer då härav, mina bröder?  Jo, när I kommen tillsammans, så har var och en något särskilt att meddela: den ene har en psalm, den andre något till undervisning, en annan åter någon uppenbarelse, en talar tungomål, en annan uttyder; allt detta må nu ske så, att det länder till uppbyggelse”.(1 Kor.14:23-26).

Gudstjänster och speciellt utvalda präster (bibeln talar inte om något som heter pastorer utan om lärare) är en kvarleva från det gamla testamentet. I det nya förbundet i Kristus är alla troende präster (det finns inga titlar eller skillnader mellan de troende) och Jesus är översteprästen. Han är huvudet och de troende är lemmar och de fyller alla en lika viktig funktion för utan den ena lemmen kan inte den andra/de andra lemmarna fungera.

“Ty liksom kroppen är en och har många delar och alla de många kroppsdelarna bildar en enda kropp, så är det också med Kristus. Med en och samma Ande har vi alla döpts till att höra till en och samma kropp, vare sig vi är judar eller greker, slavar eller fria, och alla har vi fått en och samma ande att dricka. Kroppen består inte av en enda del utan av många. Om foten säger: Jag är ingen hand, jag hör inte till kroppen, så hör den likafullt till kroppen.

Och om örat säger: Jag är inget öga, jag hör inte till kroppen, så hör det likafullt till kroppen. Om hela kroppen var öga, vad blev det då av hörseln? Om allt var hörsel, vad blev det då av luktsinnet? Men nu har Gud gett varje enskild del den plats i kroppen som han ville. Om alltsammans var en enda kroppsdel, vad blev det då av kroppen? Nu är det emellertid många delar men en enda kropp”(1 Kor. 12:12-20)

Kristi kropp är något helt annat än dagens kyrkor och samfund där lemmarna (de enskilda troende) inte tillåts att verka i samarbete med Guds Ande utan där man har gått in för att kuva och tukta Guds Ande (rent ut sagt döda Guds Ande) för att Guds Ande är SANNINGENS ANDE. Sanningen vill inte Satans kyrkor höra talas om för då skulle ”kanske” många som tillhör dessa fly bort från dem vilket hade gjort deras herre Satan vred och därför låtsas man som att Guds Ande (Jesus/Gud) finns i kyrkorna och i samfunden när det i själva verket är världens och Satans ande (den ekumeniska och Gudshatande anden) som finns där och som styr skökorna och som lurar de ”kristna” som låter sig luras till att tro att deras uppgift är att frälsa världen (världens människor) och Satan själv.

Det gäller bara att bjuda till lite eller mycket och att få alla att känna sig som hemma (kom som du är och tro på vad du vill!) i kyrkorna vilket man gör genom att erbjuda en massa roliga och nyttiga aktiviteter samt social gemenskap. De som lockas av allt som kyrkorna erbjuder kan ju trots allt och efter att de har fått ta del av alla roliga och nyttiga aktiviteter samt all trevlig gemenskap och hjälp på olika sätt komma till tro på kyrkorna/samfunden och bli medlemmar i dessa som de kanske har fåtts till att känna någon slags tacksamhetsskuld till.

Kyrkan ställde upp för mig och jag tackar kyrkan! Utan kyrkan hade jag knappast överlevt! Kyrkan gav mig mitt liv tillbaka eller kyrkan har gett mig ett nytt liv! Ungefär så kan det låta och vad handlar det om, om inte om avgudadyrkan? Skall troende på Jesus dyrka och upphöja människoverk (kyrkan är ett människoverk/ett Satans fångstredskap) eller enskilda människor inom kyrkorna som ägnar sig åt att leka Gud och som i vissa fall har tagit sig själva rätten att förlåta synder?

 

Kommentarer

Postat av: Gorm

Publicerad 2018-04-23 09:10:51

Hej
Var kommer man i kontakt med likasinnade som artikeln ?

Behöver ej publiceras :-))

Svar: Om du menar troende (frälsta och pånyttfödda i Jesus) som inte går till Satans kyrkor och samfund så vet jag faktiskt inte. Jag har själv ställt mig den frågan många gånger liksom fler med mig som finns utspridda över landet och i andra länder men tror och VET att Jesus leder oss till likasinnade om vi ber om att få träffa likasinnade. Så har han gjort med mig och med andra.
Jesus vill inte att någon som vandrar med honom skall sitta ensam på sin kammare om den vill ha gemenskap men många gör tyvärr misstaget att söka sig till kyrkorna i ren desperation när de känner sig ensamma med sin tro vilket leder till att de öppnar upp sig för alla slags villoläror som kyrkorna predikar och stödjer (onda andars läror) och blir lätta offer för dem och dess ledarskap vilka använder sig av Jesus namn för att locka folk till sina kyrkor men som inte vill kännas vid den sanna Jesus och hans oförfalskade evangelium.

Efter ett tag uppstår tvivel hos dem som har valt kyrkorna framför Jesus och de börjar tänka att det är dem det är fel på när de känner att det är mycket som är alldeles uppåt väggarna i kyrkorna (att det inte står rätt till) för majoriteten av dem som är där kan väl ändå inte ha fel? Då börjar de som har blivit frälsta sakta men säkert (om de väljer att vara kvar i kyrkan) att anpassa sig till den (till kyrkan) och till dem (majoriteten där) och så tar avfallet för den enskilde vid. Man måste hålla sams (vara vänner), även om det innebär att man blir en fiende till Gud/Jesus, blir parollen men frågan är vem det är man genom det håller sig (vill hålla sig) sams med?

Detta leder till att den/de försvinner längre och längre bort från Jesus (från tron och läran) och förr eller senare försvinner även den andliga klarsynen och personen (personerna) i fråga förlorar förmågan att se vad som är sanning eller lögn (att kunna skilja mellan andar) för att den/de har vänt sig bort från SANNINGEN som är Jesus samtidigt som SANNINGENS ANDE (vilken bor i dem) inte får något utrymme till att verka. De blir lätta offer för Satan och hans härjningar och därför varnar vi här på bloggen nyfrälsta från att bli delaktiga i kyrkorna vilka idag är ett FÅNGSTREDSKAP för Guds fiende i denna den yttersta tiden.

Det vore intressant att få höra vad ni läsare tänker om detta och den fråga (en mycket bra fråga) som ställs i kommentaren.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: Gorm

Publicerad 2018-04-24 12:35:30

Det finns ett skäl till min fråga.

Vart man än startar en hemsida eller liknande som handlar om Bibeln eller liknande frågor, så kommer utsända "gorillor" från olika håll för att lägga sig i saker de inte har att göra med. De saknar ledning i livet och rantar runt som förgiftade "råttor" för att hitta ett fartyg de kan smitta ner med sin böldpest. Om man är så inskränkt att man kallar sig "troende" ateist, vänsteraktivist med flera olika ej nämnda underliga -ister så kan man väl hålla sig till sina egna sidor i stället för att offra tid på sådant man tar avståd ifrån. Bibeln kan läsas av alla läskunniga, men har endast betydelse för den troende, och i vissa fall för de människor som är i tvivelsmål om sin destination i livet, och de söker sig självmant dit där de kan få hjälp om de inte redan är förlorade.

Observera ! Jag skrev i texten ovan "människor". Då menar jag inte de som "tror" att de är välutvecklade djur, eller någon sorts halvapor som "tror" de är något mittemellan. Jag är fullt medveten om att det finns sällsynta varianter i det humana beståndet som är annolunda födda, och de berör jag inte här. Det är viktigt att förstå att det är inte fråga om någon sorts diskriminering här, utan "tror" man att man är något annat än en människa så är det helt okay för mig, och jag respekterar det, men försök inte tvinga på mig att jag är en blåmålad bög eller något annat jag inte är. Jag är en man och det står jag för. Vad andra tycker är inte min sak, och därför vill jag tala med sådana som har en uppfattning som är ungefär som min i stället för att öda tid på något som inte är mitt intresse. Gillar jag fotboll så skaffar jag en. Det vore väl korkat att köpa en bandyklubba.

Den Etiska sidan av evangeliet innebär en personlig upplevelse av begreppet "en ny skapelse" i människan som är grundläggande. Det är vad evangeliet handlar om och som jag vill tala om, och då UTAN elaka kommentarer från ej berörda fjantar. Om jag raljerar här så är det inte personligt riktat till någon enskild, eller utmålande av folkgrupp i hetsande avsikt, för jag antar att man fortfarande kan skriva en personlig "krönika" utan att bli åtalad för hets mot folkgrupp.

Bibelkunskap är en intellektuell syssla som inte berör Evangeliet i mer än ett avseende, och det är som förmedlare av kunskap mellan lärjungen och Jesus Kristus vår Herre och skapare i förlängningen. Den kunskapen skall vi vara oändligt tacksamma för och därför prisa vår Herre.

Bibelkunskap i intellektuell avsikt kan de "lärde" ägna sig åt tillsammans med Blåmålade påskkärringar och liknande i sina "Dansbandskyrkor" och "Drive in kyrkor". Att stämpla någon och tillskriva människor egenskaper de ej besitter är ju deras största intresse så okay låt dem köra sitt race. De har inte lärt sig att skilja på "hur en människa talar" eller "vad" en människa faktiskt säger. En människa som vårdar patienter ställer en diagnos grundat på "vilka" problem någon har och inte till vilka ord patienten använder i det fysiska livet för att beskriva sitt tillstånd.

Tack för en bra och annorlund Sida.

Gorm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik