Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Kommentarer

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-04 00:27:20

Nödvändigt inlägg? Är klippet ens äkta? Undertexterna ser då minst sagt amatörmässiga ut. Varför den nedlåtande tonen mot våra landsmän? Vad spelar det för roll att en del av dem är lurade av hitresta zigenare tillika yrkestiggare? Har inte Jesus givit sitt liv för dem lika mycket som för oss?

Luk. 6:36-37, 31
{36} Varen barmhärtiga, såsom eder Fader är barmhärtig. {37} Dömen icke, så skolen I icke bliva dömda; fördömen icke, så skolen I icke bliva fördömda. Förlåten, och eder skall bliva förlåtet. {31} Såsom I viljen att människorna skola göra mot eder, så skolen I ock göra mot dem.

Hur vet jag tex. att jag som kommenterar här på svenska inte är bara ännu en dum svensk i dina ögon?

Svar: Ja, vad spelar det för roll att kristna (svenskar) luras av tiggare, yrkestiggare, kriminella, ogudaktiga politiker med flera eller av Satan? Alla är ju lika mycket värda och så kanske även Satan som ligger bakom all ogudaktighet, ondska, lögn och bedrägeri?
Föreslår att du läser 2.Timoteus 4:2 i 1917 års bibel. .
experimentlandet.blogg.se

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-06 16:29:17

Jag tror du missuppfattade mig. Jag menade att det inte spelar någon roll i den bemärkelsen att det är onödigt att kalla folk dumma trots att några av dem blivit bedragna.

Postat av: Experimentlandet

Publicerad 2015-03-07 12:20:55

Lärjunge!

"Men om någon icke drager försorg om sina egna, först och främst om sina närmaste, så har denne förnekat sin tro och är värre än en otrogen" (1 Tim 5:8)

Att kalla svenskar (kristna) som värnar om främlingar framför sina egna för dumma, är väl egentligen ganska milt jämfört med vad bibeln, Guds ord, säger om dessa i ovanstående citat.

Jag hade kunnat kalla dem otrogna som bibeln gör vilket antagligen hade varit ännu värre, ännu mer dömande enligt dig.

Och till sist:

Kärlek som bibeln definierar kärlek kan inte existera utan sanningen och sanningen är ordet, Guds ord.

En kärlek (barmhärtighet, godhet)som inte har sina rötter i sanningen är en falsk kärlek som vi kristna måste varna för då det är den falska kärleken (kärlek utan sanning)som Satan använder sig av för att snärja de som inte håller sig vakna.

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-08 23:39:30

Det Paulus säger där i 1 Tim. 5:8 syftar på om en troende handlar på det viset. Han instruerar Timoteus hur han ska lära dem som ska upptas i tron. De som är utanför tron tillkommer det inte oss att döma (1 Kor. 5:12-13), utan det ska Gud göra.

Jag blir fundersam hur du menar med citat "svenskar (kristna)"? Tron är icke var mans, men om det till äventyrs skulle finnas en broder eller syster bland dem som lurats göda de hitresta tiggarna ekonomiskt (vilket jag själv hoppas att det inte gör) så är det verkligen skäl att inte kalla dem dumma.

"Men jag säger eder: Var och en som vredgas på sin broder, han är hemfallen åt Domstolens dom; men den som säger till sin broder: 'Du odåga', han är hemfallen åt Stora rådets dom; och den som säger 'Du dåre', han är hemfallen åt det brinnande Gehenna." (Matt 5:22)

Vad gör man när man kallar någon eller några för dumma? Man smädar dem. Att smäda är att förolämpa, använda nedsättande språk eller tillmälen. "Om någon talar, så vare hans tal i enlighet med Guds ord;" (1 Petr. 4:11).

"Lägg dem på minnet att de [...] icke må smäda någon, icke vara stridslystna, utan vara fogliga, och att de i allt skola visa sig saktmodiga mot alla människor. Vi voro ju själva förut oförståndiga, ohörsamma och vilsefarande, vi voro trälar under allahanda begärelser och lustar, vi levde i ondska och avund, vi voro värda att avskys, och vi hatade varandra." (Tit. 3:1-3)

Ska vi titta lite mer på det skrifterna påbjuder oss kan vi ta Ef. 4:29 också: "Låten intet ohöviskt tal utgå ur eder mun, utan allenast det som är gott, till uppbyggelse, där sådan behöves, så att det bliver till välsignelse för dem som höra det."

Allt beror ju på om vi har en tro som är verksam genom kärlek (Gal. 5:6), att smäda är inte kärleksfullt, inte i enlighet med Ordet, det uppbygger inte och det är inte till välsignelse för dem som höra det. Dessutom orenar det den vars mun smädelsen kom ur.

Nej, om du verkligen önskar dra försorg för våra egna så var ett föredöme i tuktighet och gudsfruktan för dem. Smäda dem inte när de felar. Avslöja lögnen för dem varhelst du finner den och låt sanningen taga dess plats. Var en god tjänarinna. Underordna dig i Kristi fruktan. Bevisa var man ära. Älska din nästa såsom dig själv.

Svar: Är det inte tiggaren i filmen som påstår att svenskarna är dumma och lättlurade? Varför gör han det? Är det inte bland annat på grund av att svenskarna drar försorg om andra framför sina egna? Ett exempel han tar upp är att de hitresta tiggarna får tandvård för 50 kronor (av de dumma svenskarna/skattebetalarna som han tycks förakta) medan svenskarna inklusive de allra fattigaste får betala hundra eller tusentals kronor för tandvård vilket innebär att många fattiga inte kan gå till tandläkaren även om de är i akut behov av tandvård. Med vilken rätt har du att döma mig för VAD EN ANNAN MÄNNISKA SÄGER?
experimentlandet.blogg.se

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-10 21:52:50

Men kära du, det var en förmaning till dig i all välmening. Jag tänker inte gå in i någon ordstrid med dig.

Svar: Du tycks ha retat upp dig på rubriken. Allt som finns i det blogginlägg du lagt ner så mycket energi på är en rubrik och en film som talar för sig själv. Det var svårt att hitta någon bättre rubrik då tiggaren skrattar oavbrutet samtidigt som han kallar svenskarna (dem som försöker hjälpa genom att ge pengar) dumma.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-11 13:50:27

Hej igen!
Gjorde lite snabb källgranskning på ditt klipp.
Tillåt mig presentera några alternativa versioner av din tiggare:

https://www.youtube.com/watch?v=RxSN-xxlVxY
https://www.youtube.com/watch?v=FV-u5tvQC34
https://www.youtube.com/watch?v=4uh87vGwfzc

Original: https://www.youtube.com/watch?v=fyEThSM4JnI
Original, lång: https://www.youtube.com/watch?v=wgzdb0txR_c
Samma man, annat tillfälle: https://www.youtube.com/watch?v=DrHkLv2414o

Summa summarum: Ditt klipp är så fejk det kan bli. Mannen är inte tiggare och det är inte svenskar han skrattar åt. Men vad var det nu din tiggare sa där vid 1:14-1:18? :-)

Ha en bra dag kära du och låt inte folk bedraga dig med tomma ord!

Svar: Det verkar som om du har rätt. Att mannen i filmen inte säger det den svenska texten påstår och att han inte är en tiggare. Oavsett så är mycket av det som texten säger sant och det var därför jag valde att lägga ut filmen. Det finns säkert gott om tiggare och andra hitresta "asylanter" (fejkflyktingar) som skrattar åt den flata svenska invandringspolitiken. Åt de dumma svenskarna..
Vet inte om du har varit inne och läst på Merit Wagers blogg (före detta handläggare på migrationsverket). Om inte så gör det. Där berättar så kallade "miggor" om vad som sker bakom kulisserna när det gäller den helt absurda "flykting"politiken (som får Sverige att likna ett stort mentalsjukhus). Sånt som media givetvis aldrig skulle få för sig att ta upp inklusive statistik över hur många som anländer till arbetslöshetens och bostadsbristens drömland.

experimentlandet.blogg.se

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-11 17:03:19

Förlåt mig för att jag gjorde mig lustig över min upptäckt, jag borde inte ha gjort det...fruktansvärt dålig stil av mig...hade lika gärna kunnat varit jag som blivit lurad av det där klippet ju...med tanke på hur många gånger jag blivit lurad förr...

Hoppas du inte tar allt för illa upp...förhoppningsvis har vi nu båda lärt oss något av denna erfarenhet...?

Svar: Jag tar inte illa upp och förlåter dig. Ska jag vara ärlig så var jag osäker på om jag skulle lägga ut filmen (kändes inte helt rätt) men gjorde det då texten var så oerhört talande och jag trodde att det var vad han sa (skulle inte ha förvånat mig). Det verkar som om många har skrattat gott åt den här filmen (att mannen är rolig) men själv tyckte jag inte alls att det var roligt. Kände bara ett stort obehag.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: lärjunge

Publicerad 2015-03-12 18:52:43

Merit Wager, tja, några gånger har jag väl varit där och läst. Men besöken är ytterst sporadiska. Jag har kommit till den punkten att jag behöver inte läsa om Migrationsverkets dagliga bestyr o dyl. längre, jag vet redan att det är total lekstuga överallt. Jag orkar inte hetsa upp mig på sådant där längre. Det stjäl bara energi och tid. Den tiden lägger jag mycket hellre på att umgås med Gud och lära av honom. Jag är ganska ung fortfarande så jag har väldigt mycket att jobba på i det personliga planet. Men Gud är god! Han visar mig och låter mig förstå när jag gjort fel och tillrättavisar mig, så att jag kan be om förlåtelse och ta lärdom. Genom den helige Andes hjälp. Om det inte vore för att Gud är mig nådig och hjälper mig hade jag ALDRIG kunnat bättra mig. Jag hade varit förlorad och död i mina synder, utan någon som helst möjlighet att göra något åt saken. Guds undervisning är för mig helt ovärderlig. Övrig tid får jag arbeta som alla andra dödliga som vill ha mat på bordet och tak över huvudet (på mitt levebröd som Gud gav mig kort efter jag började söka Herren Jesus i mitt liv).

Mitt intryck av "tiggaren" var att denne verkar då vara lite väl kunnig om Sverige för att precis ha kommit hit, kompletterat med det synnerligen taffliga utförandet på undertexterna (visst, i sak stämmer nog en del av det som står i dem). Jag kan inte direkt påstå att klippet fick mig att skratta heller, när jag såg det. Användaren på YouTube som lagt ut det heter för övrigt "Olle Olleson" och har bara ett enda klipp uppladdat på sitt konto.


Ords. 22:17-21
17. Böj ditt öra härtill, och hör de vises ord, och lägg mina lärdomar på hjärtat.
18. Ty det bliver dig ljuvligt, om du bevarar dem i ditt innersta; må de alla ligga redo på dina läppar.
19. För att du skall sätta din förtröstan till HERREN, undervisar jag i dag just dig.
20. Ja, redan förut har jag ju skrivit regler för dig och meddelat dig råd och insikt,
21. för att lära dig tillförlitliga sanningsord, så att du rätt kan svara den som har sänt dig åstad.

(Du ser vilken översättning jag använder va?)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik