Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Att vara troende i denna världen

Publicerad 2021-05-07 00:02:00 i Jesus,

Restriktioner, vacciner, vaccinationspass och sedan vilddjurets märke....!

Får detta de kristna att vakna upp från sin slummer? Nej och speciellt inte om de kan tjäna pengar från världen och får sina pengar och allt annat de behöver från världen. De försvarar sig själva och den värld de tjänar (världens herre, det vill säga Satan), in i det längsta.

När MÄRKET (vilddjurets märke) väl prackas på dem (”dessa ”kristna”) så ser de inget annat än att det är helt normalt i deras värld/verklighet. Det är så det kommer att se ut (faktiskt redan ser ut idag) och därför kommer ALLA att springa efter märket och även de ”kristna” vilket bibeln (Uppenbarelseboken) lär.

De som borde ha vetat bättre (till skillnad mot världens barn), de som kallar sig kristna och frälsta till Jesus/Gud (och som har varit kristna och frälsta under lång tid), har inte velat vandra med honom utan har valt att vandra med världen och allt vad de själva och världen gillar.

De ägnar sig idag åt att slå bort allt som kommer från Jesus/Gud för att kunna upplyfta sig själva och sina vänner/kompisar och de som var Guds/Jesus utvalda i det gamla testamentet, det vill säga judarna som folk och grupp.

De kristna vill fortfarande tro på att judarna även om de är en Satans synagoga och rent kriminella massmördare har nåd från Gud/Jesus för att de är judar eller kallar sig för judar.

Detta är inte vad Jesus,apostlarna och det nya testamentet som är en fortsättning på det gamla testamentet, lär.

Det lär att:

Kom därför ihåg att ni som av födseln var hedningar och kallades oomskurna av dem som var omskurna, med den omskärelse som utförs på kroppen av människohand, kom ihåg att ni på den tiden var utan Kristus, utanför medborgarskapet i Israel, utan del i förbunden och deras löfte, utan hopp och utan Gud när ni levde i världen. Men nu, tack vare Kristus Jesus, har ni som en gång var långt borta kommit nära, genom Kristi blod.

Ty han är vår fred, han har med sitt liv på jorden gjort de två lägren till ett och rivit skiljemuren, fiendskapen. Han har upphävt lagen med dess bud och stadgar för att i sin person skapa en enda människa av de två, en ny människa, och så stifta fred. I en enda kropp försonade han de båda med Gud genom korset, då ha i sin person dödade fiendskapen.

Han har kommit med budskap om fred för er som var långt borta och fred för dem som var nära. Ty genom honom kan både vi och ni nalkas Fadern, i en enda Ande. Alltså är ni inte längre gäster och främlingar utan äger samma medborgarskap som de heliga och har ert hem hos Gud”(Ef. 2:11-19)

När Jesus instiftar nattvarden kan vi läsa: “Likaså tog han bägaren efter måltiden och sade: Denna bägare är det nya förbundet genom mitt blod. Var gång ni dricker av den, gör det till minne av mig” (1 Kor. 11:25)

Varför ett nytt förbund?

Därför att det gamla förbundet, löftena till Israel var förknippade med villkor.
“Om ni nu lyssnar till mig och håller mitt förbund, skall ni vara min dyrbara egendom framför alla andra folk - ty hela jorden är min - och ni skall vara ett rike av präster och ett heligt folk som tillhör mig. Detta är vad du skall säga till Israels folk” (2. Mos. 19:5-6)

När Israel bryter förbundet står Gud kvar vid sin del av löftena/pakten och ger i sin kärlek Israel ett nytt förbund.

Om detta talar Gud genom profeten Jeremia i gamla testamentet:

“Det skall komma en tid, säger Herren, då jag skall sluta ett nytt förbund med Israel och med Juda, inte ett sådant förbund som jag slöt med deras fäder när jag tog dem vid handen och förde dem ut ur Egypten, det förbund med mig som de bröt, fastän jag var deras herre, säger Herren.

Nej, detta är det förbund jag skall sluta med Israel när tiden är inne, säger herren: Jag skall lägga min lag i deras bröst och skriva den i deras hjärtan. Jag skall vara deras Gud och de skall vara mitt folk. De skall inte längre behöva undervisa varandra och säga: Lär känna Herren, ty de skall alla känna mig, från den minste till den störste, säger Herren. Jag skall förlåta dem deras skuld, och deras synd skall jag inte längre minnas.” (Jer. 31:31-34)
Så här säger Paulus i Hebreerbrevet:

“Men nu har Kristus fått ett prästämbete som är vida överlägset, eftersom han förmedlar ett bättre förbund, ett som är stadfäst med starkare löften. Om det första förbundet hade varit utan brist skulle det inte ha funnits behov av ett annat. Men nu förebrår Gud sitt folk dess brister”(Heb. 8: 7-8)

Sedan följer orden från Gud genom Jeremia 31:31-34 ovan och som avslutar det åttonde kapitlet med:

“Genom att tala om ett nytt förbund har han gjort det förra föråldrat. Och det som blir gammalt och föråldrat skall snart försvinna”(Heb. 8:13)

Många kristna lever (trots att Gud är hur tydlig som helst) i villfarelsen att det existerar två förbund, ett för Israel och ett för församlingen. Dessa två förbund menar man, leder till samma slutmål som är frälsning för judar och hedningar. Därför (resonerar man) behövs det inte läggas någon större energi på att missionera bland judar.

Man hävdar i sin förblindelse att judarna inte behöver Jesus Kristus för sin frälsning eftersom de kan bli frälsta och stå i relation till Gud ändå. Men kan de verkligen det enligt Kristus egna ord:

“Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig”(Joh. 14:6)

Om kristna inte vill ta till sig dessa ord och alla andra ord som beskriver det nya förbundet i NT, utan envetet fortsätter att hävda att judarna än i dag är ett av Gud utvalt folk som på grund av sitt genetiska ursprung i det att de är ättlingar till Abraham (eller påstår sig vara detta), befinner sig närmare Gud än hedningarna, så ringaktar de Gud och misstror hans verk.

“Nu är ingen längre jude eller grek, slav eller fri, man eller kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus. Men om ni tillhör Kristus är ni också avkomlingar till Abraham och arvtagare enligt löftet”(Gal. 3: 28-29)

I Jesus fullbordas Guds frälsningsplan och utanför Jesus finns ingen frälsning för varken jude eller hedning.

“Hos ingen annan finns frälsningen, och ingenstans bland människor under himlen finns något annat namn som kan rädda oss”(Apg. 4:12)

Ofta hör man att Israel som folk är
“det äkta olivträdets rot” men i romarbrevet (11:16-24) kan vi läsa att både judar och hedningar är grenar i trädet. Hedningarna skall inte förhäva sig över de naturliga grenarna utan tänka på att det är roten som bär grenarna.

Hedningarna har inympats som grenar i Guds rike.

Judarna kan återinympas i det äkta olivträdet
om de inte framhärdar i sin otro. Om detta kan vi läsa här:

“De andra blir däremot inympade, såvida de inte framhärdar i sin otro. Det står i Guds makt att ympa in dem igen. Ty om du skars ut ur den vildoliv som du av naturen hörde till och mot naturens ordning ympades in på ett odlat olivträd, hur mycket lättare kan då inte de äkta grenarna ympas in på sitt eget träd”. (Rom. 11:23) 

En jude kan alltså lätt återinympas i det äkta olivträdet men
det är tron som är avgörande. Därför befinner sig judar och hedningar som inte tror på Jesus Kristus lika långt borta från Gud. En jude befinner sig inte närmre bara för att han eller hon är jude. Om och när de kommer tro är de lika nära och blir ett i Kristus, en ny människa som kan nalkas Fadern i en och samma Ande.

Har då Gud förskjutit sitt folk?

“Jag frågar då: kanske Gud har förskjutit sitt folk? Visst inte. Jag är ju själv Israelit, ättling till Abraham och av Benjamins stam. Gud har inte förskjutit sitt folk, som han en gång har utvalt. Ni vet ju vad skriften säger i berättelsen om Elia, då han anklagar Israel inför Gud: Herre, dina profeter har de dödat och dina altaren har de rivit ner, jag är ensam kvar, och nu står de efter mitt liv.

Vad får han för svara från Gud? Jag har sparat åt mig sju tusen män som inte har böjt knä inför Baals bild. På samma sätt finns det i vår tid en rest som Gud har utvalt av nåd. Men om det var av nåd var det inte för gärningars skull - då vore nåden inte nåd. Det betyder att Israel inte har uppnått vad det strävar efter, bara de utvalda har uppnått det.

De andra har blivit förstockade, som det står skrivet: Gud har gett dem en ande som omtöcknar dem, gett dem ögon som inte kan se och öron som inte kan höra, ända till denna dag. Och David säger : Låt deras bord bli en fälla som fångar dem, en stötesten, ett straff för dem. Förmörka deras ögon så att de inte kan se, och böj deras ryggar för alltid.

Jag frågar då: kanske snavade de för att de skulle falla? Visst inte. Men när de föll blev det till räddning för hedningarna, för att detta skulle sporra deras egen avund. Om deras fall gav världen rikedom och deras nederlag gav hedningarna rikedom, vad skall då inte deras fulla styrka ge?

Men till er hedningar vill jag säg: just som apostel för hedningarna prisar jag min tjänst. Kanske kan jag väcka mina stamfränders avund och rädda några av dem. Ty om detta att de försköts gav världens försoning, vad skall då deras upptagande ge, om inte liv för de döda? Om det första brödet är heligt är hela baket heligt. Och om roten är helig är också grenarna heliga.” (Rom. 11:1-16)

“Om deras fall gav världen rikedom och deras nederlag gav hedningarna rikedom, vad skall då inte deras fulla styrka ge? ”Om vi förstår denna mening så förstår vi hur Gud tänker men också varför ett nytt förbund var nödvändigt.

Alla dessa bibliska sanningar vägrar de ”kristna” att förstå och ta till sig och av den anledningen sitter de kristna idag i karantän på grund av att de har tillåtit de falska judarna, Satans synagoga, att styra och ställa över dem.

Läs mer här om avarterna inom den så kallade judendomen och som har lett fram till att kristenheten befinner sig där den är idag:

https://experimentlandet.blogg.se/2014/march/kabbalismens-avkomlingar.html

https://experimentlandet.blogg.se/2014/september/sionisternas-och-kabbalisternas-makt-i-sverige.html

https://experimentlandet.blogg.se/2015/april/frankfurtsskolans-sataniska-rotter.html

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik