Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Det går inte att förvandla en get till ett får

Publicerad 2021-04-24 03:48:07 i Jesus,

Efter att jag startade min blogg i juli 2012 och som frälst till Jesus/Gud i cirka ett års tid så har min mission eller mitt uppdrag från Herren Jesus Kristus gått ut på att avslöja ”LAGLÖSHETENS HEMLIGHET.

När jag blev frälst så bad jag om att Jesus/Gud skulle leda mig in i hela sanningen.Tidigare så hade jag varit i en massa ismer och i  deras sanningar. Jag sökte mig till olika läror men det gick inte att hitta någon sanning där utan endast grupper som var motståndare till andra grupper.

När Jesus/Gud frälste mig så förstod jag att han hade kallat och utvalt mig (det kände jag redan när jag var ett barn och fem år gammal) men inte för att jag var en bra människa och bättre än någon annan utan för att han ville att jag skulle göra något för honom.

Jesus/Gud väljer oss först och det är vad han och bibeln lär och sedan är det upp till oss om vi vill ta emot honom.

Det är svårt att låta bli kallelsen när han väl kallar. Ingen kan stå emot i kallelseögonblicket när han kallar på sitt/sina förlorade får. Då vill vi inget annat än att springa rakt i armarna på vår frälsare/vår Herde. Allt som betyder något är att komma in i rätt fålla och han tar emot oss med öppna armar som de förlorade får vi har varit.

Getterna som har andra herdar och som de trivs med söker sig till sina herdar. De är inte intresserade av ”DEN SANNA HERDEN” för att de är getter och inte tillhör herden (Jesus/Guds) flock utan en annan flock som de älskar och står upp för.

I denna sin flock mår getterna bra men det förstår inte de som kallar sig för kristna för de vill att getterna som mår toppen i en annan flock skall komma över till den sanna hederns flock och bli hans får istället för att förbli de getter de är.

De tror att de kan förvandla ett får till en get eller en häst till en ko eller en hund till en katt om de bara är snälla.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik