Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Jesus utanför oss eller inuti oss

Publicerad 2018-12-12 19:04:28 i Religion,

Jag befinner mig ett ”katolskt” land i södra Europa och gick igår in i en kyrka för att se hur det såg ut invändigt i denna kyrka.

Utsidan var pampig men nyfiken som jag var så ville jag även se hur kyrkan såg ut invändigt. Det var en ren ögonfröjd när jag öppnade porten och gick in (vilket det oftast är när man besöker kyrkor (dessa påkostade byggnadsverk) i Sverige eller utomlands men jag går rakt på sak.

Något som skulle likna Jesus låg i en glaskista i denna kyrka och en kvinna där inne verkade vara helt besatt av att ta på glaset där det låg en gjuten kropp (i mänsklig storlek) som liknade Jesus (som vi har fått lära oss att Jesus såg ut. Hon tog på glaset gång efter annan och efter det så bad hon och så tog hon på glaset igen. Jag tänkte att detta är inte sant. Vad är det hon håller på med?

När hon hade gjort samma sak flera gånger (det var någon slags besatthet) så gick jag fram till henne och förklarade att Jesus bor inom dig om hon tror på honom. Jag sa att hon behöver inte gå och knacka på en glaskista i en kyrka där det ligger någon som ser ut att likna Jesus för att kunna vandra med honom (vara nära honom). Jag sa till henne att Jesus bor inom dig om du tror på honom.

Jag vet inte om hon förstod vad jag sa men hon tackade mig. Jag gick ut och sedan kom hon ifatt mig när jag hade gått ut från kyrkan och tackade mig ännu en gång men jag vet inte vad hon tackade mig för.

Jag sa SANNINGEN till en människa.

Tyvärr är villfarelserna så stora idag så att även de som kallar sig protestanter inom dess olika falanger oavsett vad de kallar sig har gått totalt vilse då de tror att Jesus/Gud finns att söka i någon kyrka eller i något samfund och i kollektivism.

Om alla bara kommer tillsammans i en kyrka (ett samfund) så kommer Jesus/Gud att göra underverk säger de kyrkokristna.

Det är inte så det fungerar i Guds/Jesus rike för vi som har blivit frälsta till Jesus/Gud vandrar med honom och inte med några kyrkor eller samfund även om de är hur snälla som helst och ger oss allt av bekvämlighet.

De kan ge oss roliga aktiviteter, mat, pengar, SFI undervisning, rena Boliibompan för vuxna eller för barn men vi kan genomskåda detta när vi har blivit frälsta till Jesus/Gud.

Vi vandrar (varje dag är en vandring) och han visar oss vart vi skall vandra och vad vi skall göra! Att vandra med Jesus/Gud är att vandra i Anden och inte med några kyrkor/samfund eller människor. Om vi vill vandra två (vilket är vad Jesus och bibeln rekommenderar) så skall vi göra det men att vandra flera är inte vad Jesus/Gud vill för de två kan gadda ihop sig mot den tredje eller den fjärde, femte, sjätte och sedan rinner allt ut i sanden.

Det blir kontroverser och bråk/stridigheter och tids nog så vet ingen vem de strider emot eller för eller vad som har orsakat situationen.

Vi som är frälsta skall ge Guds/Jesus evangelium till dem som är de förlorade fåren och som kan lyssna till Jesus/Guds evangelium. Vi skall inte ge evangeliet till människor som pissar på det men som kanske pissar mindre om de får allt GRATIS i kyrkorna eller pengar från människor som drivs av andra andar (av Satans Ande).

Vi skall vandra med Jesus (vår Herre) och inte med några människor eller falska kristna som har en massa titlar som de använder för att kuva Guds/Jesus Ande för att de söker vänner eller fruar, män eller något annat som skall se upp till dem.

Kyrkokristna är vedervärdiga för de ser inte den skada de gör och som de kommer att fortsätta göra om de inte vänder om.

De är de värsta och därför måste ett sant Guds/Jesus barn fly bort från dem.

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-12-13 08:25:26

Går inte till kyrkan, men tänker på Jesus dygnet runt. Var inne i en kyrka som hade utställning för modeller och mode. Blev chockad!

Svar: Kyrkorna har det mesta verkar det som och tillslut blir man knappt förvånad.
experimentlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik