Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Älskade Jesus Judas?

Publicerad 2018-08-06 01:06:31 i Jesus,

Jesus älskade inte Judas som förådde honom (han kallade honom för en vän) och det är något som Satans kristna använder sig av idag när det gäller att älska hela världen och allt och alla.

Satans kristna av idag kan inte förstå att Judas var en lärjunge till Jesus/GUD (han var inte vilken ofrälst människa som helst) och som hade en uppgift att förråda Herren Jesus och sedan efter att han hade gjort det gick och hängde sig.

Han försökte att lämna tillbaka de pengar han hade fått för att förråda Jesus men de, de skriftlärda och fariseerna ville inte ta emot pengarna som han hade fått för att förråda Jesus och då såg han ingen annan utväg än att begå självmord. Han mådde så dåligt så att han tog livet av sig vilket vittnar om att han hade ett samvete.

Jesus kallar inte vem som helst för sina vänner. Om vi har gjort oss skyldiga till de mest grova synder/brott (de flesta av oss har inte ens kommit i närheten när det gäller att förråda Jesus) så säger Jesus till oss att kom till mig, se det ljus jag vill ge och jag vill inte att ni skall sluta som min vän Judas gjorde och som förrådde mig trots att han var min vän. 

Jag älskade inte honom (han var bara en vän) men dig kan jag älska och jag älskar dig om du står upp för sanningen. Jag är vägen, sanningen och livet säger Herren Jesus Kristus/Gud.

Dina forna synder skall jag förlåta om du erkänner dina synder och allt du har gjort. Vi alla människor har begått diverse synder sedan vi tog vårt första andetag. Efter det så har vi fortsatt att begå synder (små synder eller grova synder) för att vi kommer från Adam.

Vi kommer alla från en människa som Gud skapade till sin avbild men som valde att inte följa Gud/Jesus och därför härstammar vi alla från honom. När Jesus/Gud kom till jorden (han försökte först med sitt utvalda folk, judarna, i det gamla testmentet men de ville inte lysna till honom utan gick sina egna vägar och blev avklippta från förbundet) så gavs oss en möjlighet att ta emot Jesus/Gud och den möjöligheten har vi nu.

Och vi behöver inte sluta som rövaren på korset vilket också är något som Satans kristna tar upp hela tiden i syfte att försvara den ogudaktighet och den laglöshet de står upp för. Tänk på rövaren på korset säger de. Tycker du inte synd om honom?

Rövaren på korset var inte vilken rövare som helst och han pratade med Jesus och sa att jag ångrar mig och för allt ont jag har gjort. Han sa inte att han ville komma in i himmelriket utan snarare tvärtom att han hör hemma där han hör hemma, i helvetet eller på någon liknande plats, men då säger Jesus att du kommer att vara med mig i himmelriket idag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-08-06 22:01:45

För de som inte Kan läsa Bibeln och förstå i vilket sammanhang man använder ordet älska.
Det är detsamma som bergspredikans "älska din fiende", det det innebär att en lärjunge övervinner ondska med gott. De ogudaktiga kan inte göra det, de är onda. Vi är över dem. Det har inte med innebörden av ordet älska att göra.

Vad det gäller Judas så finns där en stor skillnad. Jesus förlät Petrus, Matt 16:23, men inte Judas. En klargörande framställning. Tack
Gorm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik