Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Helvetet är avsaknad av Gud/Jesus

Publicerad 2020-04-06 23:45:16 i Jesus,

Många människor (OFRÄLSTA) säger gärna att nu befinner jag mig i helvetet eller i ett rent helvete om något inte går som de har tänkt sig eller hoppats på.

Många människor (OFRÄLSTA) svär också titt som tätt eller i varenda mening. De säger fy fan, fy i helvetet, jävlar anamma, dra åt helvete och så vidare i var och varannan mening.

Det första som jag upptäckte när jag blev frälst till Jesus/Gud var att jag slutade säga såna här saker som fy fan och helvete i var och varannan mening.

Jag minns att jag slutade svära en dag (och till min stora förvåning) när jag kom hem till min mamma och för att hjälpa henne och hon svor precis som hon alltid hade gjort.

Jag svarade inte tillbaka med några svordomar den gången vilket jag gjort tidigare (svurit tillbaka, bett henne att lugna ner sig och sagt till henne att du skall vara djävligt tacksam och så in i helvetet tacksam för att jag ens kommer hit och hjälper dig) och hon fortsatte att svära svordomar. Ve och förbannelse över allt och alla ungefär.

När jag gick från henne den gången förstod jag att något hade hänt med mig. Jag hade inte uttalat en endaste svordom trots att hon hade använt sig av svordomar hela tiden och då förstod jag ganska snart att det berodde på att jag hade blivit frälst till Jesus/Gud.

När jag kom tillbaka nästa gång till min mamma och för att hjälpa henne och hon svor ve och förbannelse över allt och alla redan innan jag hade kommit in genom dörren så hade jag liksom blivit immun.

Jag kom dit som en helt ny människa och trallade på en sång som jag själv hade hittat på så att min mamma kunde höra det samtidigt som jag städade och lagade mat åt henne/hjälpte henne med allt vad hon behövde.

Hon sa knappt ett ljud under hela tiden som jag var hos henne. När jag skulle gå så sa hon att ”har du vattnat min novemberkaktus och du har inte pratat så mycket”? och jag sa att jag har har vattnat novemberkaktusen (den har jag hemma hos mig i dag, min mamma gick bort 2014) och så sa jag att jag kommer tillbaka i övermorgon. Då kam vi prata mer.

När jag hade tagit på mig mina kläder och skulle till att gå så säger hon, min mamma att ”jag tror att du är en ängel”. Jag blev som paralyserad, ja vad skall man säga som nyfrälst?

Jag gick tillbaka till henne in i rummet efter att hon hade upprepat orden (sagt dem två gånger) och sa att jag är ingen ängel, jag är bara din dotter, men jag tror på Jesus/Gud och anledningen till att jag kan hjälpa dig som jag gör är på grund av Jesus/Gud som lever i mig.

Om han inte av sin NÅD hade frälst mig så skulle jag inte kunna göra det jag har gjort för dig i dag och under många andra dagar tidigare.

Men jag tror att du är en ängel säger hon igen och då sa jag att puss och kram jag kommer tillbaka i övermorgon vilket jag gjorde.

Min mamma levde i helvetet vilket är lika med avsaknad av Gud/Jesus. Hon hade inte mött honom (Jesus/Gud) och hur kan man då klandra henne eller andra som gör eller har gjort detsamma om inte Jesus/Gud av nåd frälser dem och innan de dör?

Hur kan man från ”kristet” håll påstå att de kommer att brinna i helvetet om de inte tar emot Jesus/Gud under sin levnad om de inte har blivit kallade av Jesus/Gud till att ta emot eller att förkasta frälsningen som endast han kan ge?

Bibeln, Jesus/Gud och apostlarna lär inte att alla människor är kallade och utvalda. Jesus/Gud säger inte till världens människor att gå i genom den smala porten och att det är få som lyckas utan han talar till DE TROENDE PÅ HONOM. Om dem som har blivit frälsta till honom. För dem som har blivit sant frälsta är det svårt att komma in genom den smala porten.

Världens människor (de som inte har blivit kallade av Jesus/Gud) kan inte komma in genom den smala porten hur mycket de än försöker men kristna och kyrkorna hotar dem med att de kommer att brinna i helvetet om de inte tar emot Jesus/Gud under sin livstid trots att de fattar NADA. De förstår ingenting och kan inte förstå någonting även om de vill förstå och kämpar för det.

Att vara i helvetet i världen (som ofrälst), världen är ett helvete då världen styrs av Satan,  eller att ta sin sista suck när man lämnar världen (som ofrälst) betyder att man går från helvetet, helvetet i världen och till vila. Man går till ro!

Det är endast de som har tagit emot Jesus/Gud under sin livstid som kan känna en saknad efter Jesus/Gud när de går hädan. De hamnar i det som Jesus och bibeln kallar för helvete och som handlar om en avsaknad av Gud/Jesus om de har tagit emot Jesus/Gud någon gång under sitt liv. Då hamnar de i det som kallas för Helvetet.

Väljer de att stå upp för och samarbeta och kompromissa med världen (detta är en varning) så kommer Jesus/Gud slå bort dem med desa ord:

Inte alla som säger Herre, herre till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn? Då skall jag säga dem som det är: Jag känner er inte. Försvinn här- ifrån, ni ondskans hantlangare!(Matt. 7:21-23).

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-04-09 10:29:14

Det här kan jag inte tro på tyvärr! Jag förstår att du sörjer din mor och fasar över tanken att hon skulle hamna i helvetet. Du har sett hennes moderliga kärlek och vet att hon förtjänar bättre än helvetet. Men jag tror inte att det är hopplöst! Även om Gud håller hårt på sina regler, så bryr han sig om sina sanna barns böner. Så be för din mor, även om hon inte är i livet.

Exempelvis så hade jag en vän som hängde sig, eftersom han hade psykiska problem pgr av en hemsk uppväxt och mamma. Jag fick bilder i mitt huvud hur han skrek efter hjälp, hur han led. Det var nästan som att han var fastlåst i en box och var klaustrofobisk och rädd. Jag bad för honom med stor sorg. Jag blev så förvånad när jag fick en oväntad bild framför mig av denna vännen klädd i en vit klänning, och han kollade på mig med frid i sina ögon.

Trots att han begått en stor synd och förstört Guds tempel (hans egna kropp) så visste han inte vad han gjorde. Men jag, som har Jesus till min sanna räddare, bad för honom. Gud är rättfärdig, full av vrede. Men störst är nåden och kärleken. Han bestämmer själv vem som skall förlåtas.

Falska kristna och icke-troende kommer att kastas i eldhavet. Om eldhavet är bokstavligt eller metaforiskt vet jag inte. Jag vet ingenting om helvetets uppenbarelse. Men jag tror att alla blinda, alla som lever i världens lögn kommer att få lida för det. Majoriteten har inte ens en vän som ber för dem (som dig och mig). Jag slutar aldrig be för mina föräldrar! Det är trots allt Gud som bestämmer, och vi är hans barn. Om vi ber om räddning för en annan person, varför skulle Gud inte lyssna? Kanske inte alltid, men hos vissa. Gud vet.

Postat av: Experimentlandet

Publicerad 2020-04-09 16:30:14

Jag har skrivit om min mamma och om det du tar upp i ett nytt inlägg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik