Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Kommentarer

Postat av: kurt

Publicerad 2018-01-04 20:21:16

Hej!

Det är jag igen. Jag vet inte om jag nämnt det än, men jag är faktiskt inte döpt och jag vill bli döpt även om jag inte blivit frälst än. Kanske jag kan skynda på den processen där igenom (fast jag tänker att det bara kan ske genom Guds nåd)? Jag har inte hört Jesus tala till mig så tydligt att jag är helt övertygad än.

Nu är det ju dock så att man blir medlem av svenska kyrkan om man döper sig i den, och dessutom har kyrkorna idag en del ockulta symboler och därmed(?) ockulta riter också (därtill vill jag inte riskera att bli döpt av en frimurare). Det sätter griller i huvudet på mig. Vad bör jag göra tycker du?

Svar: Hej! Om du har någon relation med Jesus så tycker jag att du
skall fråga honom.
experimentlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik