Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Professionella "kristna"

Publicerad 2018-02-23 00:11:09 i

Professionella kristna är inget hot mot världen för de älskar världen och står upp för världen genom att gå i världens ledband. En sann Jesu lärjunge kan inte verka fritt i denna världen (världens rike står i opposition till Guds rike) vilket inte heller Jesus och hans apostlar (de första kristna) kunde göra. De var alltid på kant med världen (det samhälle i vilket de levde) och med dem som hade både den religiösa och den politiska makten vilket var judarna, de skriftlärda och fariseérna, under den tiden.

Judarna har dessvärre fortfarande makten inom dagens falska kyrkor och samfund (vilka påstår att de tror på Herren Jesus men som idag verkar för att Antikrist skall träda fram) vilket är tragiskt med tanke på att judarna förnekar Herren Jesus Kristus och därmed tillhör Antikrists läger (vilket de så kallade kristna vägrar att se) samtidigt som de har den ekonomiska makten i hela världen.   

De Gudshatande judarna (de falska judarna) som har fått de lättlurade ”kristna” till att tro att staten Israel (anno 1948) är skapad av Gud, trots att judarna för länge sedan har brutit med Gud/Jesus, valt att gå sin egen väg vilket var anledningen till att Gud skapade ett nytt och bättre förbund, ett förbund där inte Gud/Jesus längre bor i tempelbyggnader (de troende på Herren Jesus behöver inte göra tempeltjänst) utan i hjärtat hos varje sant troende, älskar dessa kristna och göder dem på olika sätt om de står upp för Israel (mördarstaten Israel) vilket inte är en stat utan en människa som även hade namnet JAKOB.

Jakob (Israel) var en människa men de kristna har fåtts till att tro att Israel är ett land, en nation och att Gud utväljer länder eller folkgrupper.

Utvalde Gud ett LAND när han utvalde Abraham? Utvalde han ens ett speciellt folk/en folkgrupp??

Så här skrev jag som svar på en kommentar jag fick av Hasse Allansson som egentligen heter Christer Åberg (vilket han själv har erkänt) och som har den ”kristna” hemsidan Apostlagärningarna 29.

”Hej igen! Det folk som kallas judar idag (och som kallas judar i både GT och NT) skiljer sig från alla andra folk därför att de blev uttagna av Gud för ett speciellt uppdrag. De fick speciella löften gällande deras relation till Gud och till alla andra folk.

Genom dem har vi fått Guds ord, Guds uppenbarelse och genom Abraham skall Gud välsigna alla nationer på jorden. Stamfadern Abraham var dock ingen jude utan en rättfärdig man som Gud utvalde på grund av att han var beredd att lyssna på Gud. Inte av någon annan anledning. Det existerade inga judar på Abrahams tid.Det judiska folket hade inte uppstått än. Ordet judar är benämningen på ättlingarna till en man som hette Juda och tillhörde hans stam. Juda stam.

Juda var en av Israels (MÄRK VÄL, ISRAEL VAR EN MÄNNISKA INGEN STAT!) tolv söner och Israel KALLADES ÄVEN FÖR JAKOB. Jakobs (ISRAELS) far hette Isak och Isaks far var Abraham. Abraham var alltså en av judarnas förfäder. De första judarna som fanns var hans sonsonssons Judas barn. Dessförinnan fanns det alltså inga judar och de första Israeliterna var ättlingar till Israel (TILL MÄNNISKAN/MANNEN ISRAEL) som även hade namnet Jakob.

Att göra en människa (en människas namn, ISRAELS namn) till en stat/ett land, som andra folk (folkgrupper) förväntas dyrka och se upp till (stötta) för tid och evighet även om varenda en inom folket/landet avfaller och vänder sig bort från Gud, är något som kommer från Satan. Staten ISRAEL är sålunda inte en stat skapad av Gud utan av MÄNNISKOR. Du kan läsa mer här i artikeln ”Vad kyrkorna inte vill att kristna skall veta”http://experimentlandet.blogg.se/2016/august/vad-kyrkorna-inte-vill-att-de-kristna-skall-veta.htlm

När de professionella ”kristna” idag uppmanar dem som de har lockat in till skökoväsendena att gå till bön för Sverige och särskilt med tanke på att det i år är val (ett politiskt val) och inte ens drar sig för att nämna Sverigedemokraterna (Sverigesionisterna) som ett alternativ att rösta på, ett parti som kan göra mycket gott tillsammans med övriga partier, bland annat moderaterna, så undrar man först om dessa professionella ”kristna” är födda i farstun eller vad det handlar om. Efter ett tag förstår man dock att de är POLITISKT KORREKTA trots att de hux flux påstår sig ta parti mot den politiska korrektheten och uppmanar folk att vakna när det börjar brännas under deras egna fötter.

Att Sverige står inför en massa problem (vilka vi har tagit upp på bloggen åtskilliga gånger) på grund av att de så kallade kristna tillsammans med deras lierade, politikerna, oavsett vilket etablerat parti de tillhör, har bjudit in allt och alla till landet för att de anser det vara kärleksfullt och barmhärtigt och att de/de kristna även om de inte har velat erkänna det (på grund av att de då hade kunnat bli klassade som främlingsfientliga och rasister) har satt sin tilltro till Sverigedemokraterna (Sverigesionisterna), skall man nu när katastrofen (trots Sverigedemokraternas närvaro i riksdagen sedan 2006) verkar vara ett faktum be för från kristet håll för att författare och bibellärare (Lars Enarsson med flera) har fått till sig något som många för länge sedan har fått till sig samt mycket mer men som de som kallar sig ”kristna” inte har velat kännas vid för att de inte har lyckats klia dem i öronen utan säger sanningen om dem och deras kyrkor och samfund.

Kommentarer

Postat av: Grace

Publicerad 2018-03-14 09:45:38

God morgon!

Otroligt bra skrivet ang den kristenhet som råder i Sverige.

Har själv gjort en lång resa i min tro. Jag blev kallad av Herren Jesus när jag var 21. Och bokstavligt kallad menar jag.

Redan som ung och oerfaren kristen tyckte jag uppleva en motstånd mot att be för israel.
Men valde att göra det fast Anden vittnade om Hans Sanning i mig. Tyvärr var jag som en svamp.
Detta hade också med en upplevelse fån min barndom ang judarna och religion att jag sedan vände och började få kärlek för denna religionen.
Men samtidig en motstånd(det låter Skidzofrent).
Men pingst som jag då tillhörde måste ju ha rätt och fortsatte med att dyrka judarna ett tag, som en duktig professionell kristen :)

Hade en jobbig tid privat efter ca 10 år som troende. och började att ifrågasätta allt och bland annat min tro och hängivenhet till Staten Israel och denna religionen.
Och började komma på rätt väg. Men min tro hade fått sig en törn samtidigt som jag då försökte prata om att jag inte är Sionistisk.

Det blev som en chock, folk blev ursinniga, arga och jag blev kallad för antisemit m.m.
Min tro var redan svag det fanns andra omständigheter så det var inte just detta som var bidragande.

Jag blev en ljummen kristen så som de flesta. Och efter ett tag så berättar en väninna att hon inte firar jul och att hon blivit messiansk.
Jag börjar ta till mig av denna läran och tycker att den är den mest korrekta läran jag fått till mig.
Men är inte överlåten utan efter några år försvinner jag ut i världen, men min underbare Jesus söker upp mig med orden i Rom 1:18-32 och en syn som är väldigt markerande. Jag börjar att gå till pingst igen.
Och börjar bli en ljummen kristen, att brinna för Jesus är inget de ser som positivt eller uppmuntrande. Håll dig till fårskocks flocken. Och att jag absolut inte kunde tänka mig att gå Alpha kursen gör ju att jag inte tillhör kretsen riktigt. Mina barn for också illa där. Och då var vi med i högst 4 månader.

Håller mig borta från kyrkan och börjar glida ut i världen och ropar till Jesus. Han hör mig, men möter åter den här väninnan som blivit messiansk(vi hade inte hållit kontakten). Men nu hade hon konverterat till Judendomen, den ortodoxa.
Åter igen väcks en längtan och jag följer med till den ortodoxa mötet i Göteborg.
Det gårinte långt att jag börjar att göra alla dessa böner och jag täcker mitt hår går klädd i kjol mm. Och planerar för att åka till Israel. Men inser sedan att detta liv kommer inte att fungera här i Sverige. Så jag söker mig till en messiansk gemenskap här i Borås. Men försöker att leva som en judinna.

Allt är underbart men får ibland en känsla att något inte står rätt till. men skakar av mig detta.
Och Guds Ande är borta. Jag frågar både min konverterad Judiska väninna och de i den messianska rörelsen om detta.
Svaret blir att det är i skriften som vi lär känna Gud och hur vi ska leva.

Det är ju som sagt rätt,men frågar då den messianska rörelsen att Jesus har ju gett oss den helige Anden? Det ska ju vara djupare än en text. Men det var ju inte så som jag förstod.Och så var det med alla dessa mat lagar. De messianska rörelsen äter inte ens kött då det inte är koscher (och de var alltid sjuka).

Jag åkte med mina barn till Israel och tänkte att detta kommer att bli helt underbart att få vara i Guds land bland Hans utvalda folk :).
Ja stranden och värmen var helt underbart och bada i döda havet fantastisk, jag blev av med min eczem.

Men innan jag åkte, så fick jag se en dokumentär om tempel platsen och gamla Jerusalem. Denne arkeologen sa att klagomuren tillhörde Antonia borgen och att Denna muren också hade varit en del av den romerska gudens tempel(jupiter)

Något besviken men jag tänkte att Gud vet mer och det kommer att bli något alldeles speciellt när jag kommer till det vi kallar för klagomuren. Och där ska jag be till Gud och Han ska visa mig.
I Jerusalem när jag skulle dit till muren så hade jag klätt mig speciellt(jag ska ju få komma där Gud är)

Och när jag väl kom dit, så var det pannkaka. Jag ville känna Guds närvaro(och vem

Svar: Tack för att du berättar om dina upplevelser. Jag känner igen mig i det du skriver och vet att det finns fler som skulle göra det. Kritik mot den politiska sionismen och staten Israel accepteras inte inom kyrkorna bland så kallade kristna och inte heller i världen bland världens barn. Det mesta är okej att kritisera (religioner, politiska ideologier etcetera) om det sker inom vissa ramar men att kritisera, sionsimen, staten Israel och judar är lika med att vara antisemit, rasist och i värsta fall någon slags Hitler.
Kyrkorna och samfunden vandrar med världen och Satan, påven och Rom och det är bra att du håller dig bort från dem men gå aldrig bort från Gud/Jesus utan stå fast i din tro och lita på att han, den Helige Ande här på jorden, leder dig och visar dig den väg han vill att du skall gå. Frälsningen är individuell och inte kollektiv och Gud/Jesus använder vart enda ett av sina barn på olika sätt men det är något som inte kyrkornas representanter vill veta av.
De vill inte veta av Gud/Jesus och den Helige Ande utan ser människor som är ledda av Guds Ande som ett hot mot deras och deras kyrkors existens. De är nutidens skriftlärda och fariseér. Som nyfrälst eller som vacklande i tron av någon anledning så är det lätt att falla till föga och foga in sig i ledet, att bli som alla de andra i kyrkan, med detta är inte Guds/Jesus mening för hur skall vi då som troende kunna vara salt och ljus i världen om vi går in under förruttnelsens ok.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: Grace

Publicerad 2018-03-14 14:35:16

Oj resten av min berättelse kom inte fram det är som det kapats av.

Jag är i alla fall fri från den religiösa andemakten.
Men i slutet när jag befann mig i gamla Jerusalem och var på väg mot muren. Så påminde Jesus mig om att" Ingen sten ska lämnas på sten"
Vilket fick mig att tänka att hur kan den gamla staden finnas kvar.

Det jag vill säga med min berättelse är att allt är en lögn. Det anordnas resor ner till Israel och man säger att Jesus har gått här och där mm.
Men den gamla staden är ju återuppbyggt och inte av judarna.

Och att man ska se upp för sionismen jag ser det som farligare än judendomen. Då judarna inte evangeliserar. Sionismen är en andemakt som har lett många kristna bort från Jesus in i judendomen.
Det går inte att beskriva denna förhäxeri som jag drabbades av.
Och jag kan inget säga än att alltsammans är ett enda stort bluff.
Även Hans grav stämmer inte och så får man säga vad man vill. För hela Jerusalem gämnades ner till grunden.

Men jag är glad att Herren visade mig sin nåd.
Gud välsigna dig.

Postat av: Kenneth Mäki

Publicerad 2018-03-18 09:12:48

Vad heter du då och vem är du som driver denna blogg? Hittar ingen info.

Personligen förkastar jag allt vad anonyma människor häver ur sig på internet!

Svar: Du kanske borde förklara lite närmare vad du menar med att ”häva ur sig”. Är det något speciellt du tänker på när det gäller denna bloggen? Det är inte särskilt svårt att kontrollera om det som någon (anonym eller icke anonym) skriver är sant eller ej. Det finns en anledning till att människor väljer att skriva anonymt då det i vår så kallade ”demokrati” där det påstås råda ”yttrandefrihet”, är brottsligt att skriva/säga sanningen. Speciellt sanningen om judarna (Satans synagoga), allt som har med judar, staten Israel och judarnas skapelse mångkultur och massinvandring av främlingar (i Sverige), att göra.
experimentlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik