Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Sjukpenning för ett svenskt skattehjon

Publicerad 2016-03-29 19:37:00 i Allmänt,

Efter ytterligare ett telefonsamtal med en misstänksam och inte lika tillmötesgående handläggare (som talade perfekt svenska) på försäkringskassan fick jag veta att en person som har arbetat och haft en årsinkomst på cirka 200.000 kronor om året i Sverige (det finns dom som av någon anledning har haft så lite som 200.000 kronor om året i årsinkomst), efter skatt får en dagersättning på 300 kronor om den råkar bli sjuk och behöver sjukpenning.

Den som har haft en något högre årsinkomst runt 300.000 per år (fick jag veta) får en dagersättning efter skatt på cirka 446 kronor om dagen.

Att jämföra med en nyanländ invandrare (vem som helst som slängt passet vid ankomst vilket majoriteten gör för att få nya identiteter) som får 308 kronor i dagersättning för att delta i SFI (som gynnar dem själva eller som borde gynna dem själva) eller i allehanda aktiviteter i arbetsförmedlingens regi och som kan handla om att lära sig hur man beter sig i Sverige vilket vi skrev om i föregående inlägg.

Jag frågade om det för den som blir sjuk och som har arbetat (oavsett årsinkomst) finns några bidrag att söka om de har barn.

Några sådana bidrag finns det inte enligt försäkringskassan. Om den ensamstående inte klarar sig på 300 eller 400 kronor om dagen när den har blivit sjuk (oavsett om den har barn) så finns det inga extra bidrag att söka utan då är det socialtjänsten som får ta vid så att familjen kan hålla huvudet ovanför vattenytan.

Då fungerar det som så här:

Efter ett samtal med en ung och nyutbildad socionom på socialtjänsten (försäkringskassans samarbetspartners när det gäller att jaga svenskar med blåslykta och få dem att erkänna att de är bedragare (vilket alla svenskar självklart är, det räcker med att se svensk ut, och inte minst när det gäller assistanshärvorna där vissa folk spelar multihandikappade (de kan inte klä sig själva och inte äta själva utan behöver dygnet runt assistens) men sedan (nästa dag) dansar runt med kaniner på nöjesfältet “Liseberg” i Göteborg eller blir de sina egna företagare för att kunna ge släktingarna bidrag, finns det inga bidrag att söka.

Det känns nästan lite makabert att ens behöva rota i allt detta när det finns journalister som tjänar massvis med pengar på att säga sanningen om dårhuset Sverige och som får mycket betalt för att göra det men som istället säger att:

Alla är vi svenskar…Vad annars? Allas lika värde och vi gillar olika (ju mer olika desto bättre) ??? Alla är en tillgång för Sverige!

Socialtjänsten (bracka, som di gamla kallade denna institution för) tillsammans med försäkringskassan kan bevilja max 13.700 kronor i månaden till en ensamstående svensk trebarnsmamma fick jag veta tillskillnad mot de 23.645 kronor som försäkringskassan (hela världens socialbyrå) beviljar ensamstående mammor (pappor) från hela världen och som de får utbetalt varje månad utan att någon har bett dem att komma hit.

För vem har bett dem att komma hit? Vem har bett dem att komma hit för att dränera socialförsäkringssystemet som de inte har betalat en enda krona till? Dessutom vill de ta hit sina anhöriga som anhöriginvandrare som även de ska kunna få leva på samhällets bekostnad.
 
En ensamstående svensk socialbidragstagare får 3.800 per månad efter att hyran (som inte får överstiga 5000 kronor) är betald.  

Om de som vill ha dem hit och som tjänar hur mycket pengar som helst på att stå upp för det multikulturella samhället, har vi skrivit mycket om här på bloggen. Det är Satans synagoga, de talmudiska och kabbalistiska judarna, (Illuminati) som sedan den franska revolutionen har stått bakom alla revolutioner och krig i världen och som har gett sin själ till Satan och som idag äger pengarna och med pengarna makten…De äger även den svenska regeringen (Sveriges riksbank) och alla svenska myndigheter.

Allt för att de ska kunna fullfölja sin sataniska agenda om världsherravälde.De har genom pengarnas makt kunnat köpa alla regeringar och alla länder som sitter likt nickedockor då de (regeringarnas medlemmar och kyrkornas ledarskap) vill kunna leva ett bra liv med en bra materiell standard.

De som har i uppdrag att värna folket och landet i det de kallar för DEMOKRATI  har fullkomligt vänt sig till mamon. Om allt detta har vi skrivit mycket om på denna blogg.
 
De bryr sig inte om rättfärdighet, rättvisa, OM VAD SOM ÄR RÄTT ELLER FEL DÅ DE ÄR TOTALT INDOKTRINERADE AV Satan och tar emot judaspengarna som delas ut till dem varje dag från den sionistiska maffians håll.

Förräderi och lögn har sedan begynnelsen varit Satans agenda.  
 
Jesus säger så här om den judiska maffian (fariséer och skriftlärda) som hade etablerat sig innan han kom till jorden och som slutligen såg till att han korsfästes:

“I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till det viljen I göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn , då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader” (Joh. 8:44).
 

Kommentarer

Postat av: Karl Utanför

Publicerad 2016-03-29 20:33:38

De 2 senaste artiklarna du skrivit är mycket intressanta och bra.

Jag vill inte beklaga mig men jag vill nämna några detaljer. Jag har själv haft kontakt med myndigheterna, arbetslös som jag är. Ett krav för att få försörjningsstöd var att jag måste säga upp en personlig firma jag övertagit efter min avlidne far som registrerade den på slutet av 60-talet. Det har alltid varit min dröm att jag någon gång skulle kunna följa i min fars fotspår och starta upp verksamheten igen. Men det satte de effektivt stopp för. Sedan satte de mig att arbeta gratis för Myrorna. Men väl på Myrorna hade de inget arbete jag kunde göra utan jag skulle dela på den tidigare ansvariges arbete. Han såg mig som en inkräktare. Så jag skulle gå omkring i en nästan tom butik utan att göra något. Jag har aldrig tyckt om arbeten där man inte gör något och fick en ångestattack efter bara 2 dagar. Myrorna behandlade mig förövrigt som om jag var dum i huvudet. Jag antar att det är så de ser på svenskar som är arbetslösa. Jag fick sortera några böcker i bokstavsordning och fick höra att jag hade att göra i en vecka minst. 2 timmar senare var arbetet klart och de hade inget mer att erbjuda.

Hoppas jag inte skrev förmycket men jag ville säga att jag vill inte ha kontakt mer med dessa myndigheter även fast jag vet att jag har rätt till försörjningsstöd. Nu försörjer min fru mig och jag har fortfarande inget arbete. Man blir minst sagt förbannad när man ser hur utlänningar blir överösta med bidrag i olika form som du beskrev i ditt förra inlägg.

Svar: Tack! Vilken tragisk och hemsk situation du har hamnat i. Jag har hört liknande berättelser och det verkar som om myndigheter kan behandla svenskar hur som helst. När det gäller invandrare så är de livrädda för att göra något som skulle kunna vara kränkande eftersom de kan få rasiststämpeln på sig och bli åtalade för diskriminering.Hoppas att det löser sig till det bästa för dig. Gud välsigne dig!
experimentlandet.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-29 20:37:16

Bra att du ligger i! Har läst och sparat allt för folk som vill och behöver veta.
Tack för slitet!

Svar: Tack! Kul att du vill läsa!
experimentlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik