Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Sverige förföljer fattiga svenskar

Publicerad 2016-06-27 09:22:00 i Allmänt,

Läste följande debattartikel av Ann Helena Rudberg i Expressen och dom flesta kan nog hålla med om att det är upprörande det hon skriver även om hon har missat något väsentligt. 

Sverige förföljer långt ifrån alla äldre. Det är främst de äldre svenskarna som förföljs liksom de svenskar som är sjuka, arbetslösa och bostadslösa (oavsett ålder).

Artikeln:

Flyttar jag så tror jag att jag dör

EU:s fattigdomsgräns ligger på 11 830 kronor. Jag har jobbat i mer än 50 år i Sverige och har 10 314 kronor i pension, skriver Ann Helena Rudberg, 70.

FAKTA

Ann Helena Rudberg Pensionär, journalist och författare.

Jag har en fattigpension på 10 314 kronor i månaden efter skatt. Jag betalar mer i skatt än arbetande förstås, för det gör pensionärer i Sverige. Om jag bodde i Portugal skulle det bli noll kronor i skatt, i Frankrike 14 procent. I Tyskland betalar en pensionär 17 procent mindre i skatt än löntagare. Läkarbesök kostar ingenting och inte heller medicinen. Tandläkare är också gratis för vanliga lagningar. När 53 länder undersöktes fanns det inget land som lät pensionärer betala mer i skatt än de arbetande.

Bara Sverige förföljer de äldre.

När man som jag är 70 år kan man förtvivla om samhället ibland. Jag har slitit och släpat sedan tidig ungdom. Tog studenten som 18-åring och åkte till Frankrike och jobbade i ett år som au pair och sedan har det varit arbete i Sverige.

Jag har jobbat i mer än 50 år, men inte varit särskilt avlönad för vad jag har gjort hela tiden. Egentligen jobbar jag fortfarande eftersom jag skriver, vilket har varit mitt yrke sedan jag gick ut journalisthögskolan 1974.

Läs resten av artikeln här:

http://www.expressen.se/debatt/flyttar-jag-sa-tror-jag-att-jag-dor/

Kommentar:

Det här är förstås inte värdigt ett “välfärdsland” som har råd att ta emot hundratusentals så kallade flyktingar (varav majoriteten inte har flyktingstatus) varje år och som med största sannolikhet aldrig kommer att sätta sin fot på den svenska arbetsmarknaden om inte arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialtjänsten, kommunerna, kyrkorna, frivilligorganisationerna och privata aktörer hittar på arbeten åt dem.

Det vill säga i vanlig ordning lägger ner alla resurser som finns för att få ut dessa i någon form av arbete (man kallar det arbete) så att arbetslöshetsstatistiken för denna grupp kan hållas nere vilket gör att massinvasionen (ockupationen av främlingar) kan fortsätta liksom folkmordet på svenskarna.

Oavsett om de får en sysselsättning eller driver omkring så matas de med bidrag som i de flesta fall är högre än många fattigpensionärers, sjukskrivnas och arbetslösas ersättningar.  

Alla som kommer hit behövs ju verkligen på den svenska arbetsmarknaden för annars går hela landet under förr eller senare (förmodligen förr) får vi lära oss av de förljugna sionistmedierna (Satans synagoga) och deras lakejer, de köpta och fega journalisterna (med undantag för ett fåtal) som inte vågar ta bladet från munnen och säga sanningen om flyktingpolitiken.

Hur hemskt det än kan låta, så tror jag att Ann Helena och andra fattigpensionärer idag ändå skall vara glada över att de får en pension överhuvudtaget i Sverige trots att jag skulle önska att deras pensioner var betydligt högre.

Jag tänker på min egen generation, vi som är födda den senare delen av sextio och under sjuttiotalet som antagligen inte kommer att få någon pension alls trots att även vi arbetar (har arbetat) och har betalat en massa skatt till samhället. Detta är det många som talar om idag men man låter det inte gå längre än till ett konstaterande. Så är det. Tråkigt men sant ungefär.

Det lär bli ett bryskt uppvaknande för många “sovhjärnor” för att använda Fredrik Reinfeldts beskrivning av svenskarna, när de en dag upptäcker att de har blivit skinnade av ett system som för länge sedan (på de flesta plan) har slutat att fungera men som man från den självutnämnda elitens håll försöker upprätthålla genom lögner och konstgjord andning. 

Här kan ni läsa om äldreförsörjningsstödet till äldre (från olika delar av världen) som inte har arbetat en enda dag i Sverige:

http://experimentlandet.blogg.se/2016/april/aldreforsorjningsstodet-till-aldre-parasiter.html

Och här om vad nyanlända får i bidrag:  

http://experimentlandet.blogg.se/2016/march/nyanlandas-bidrag-fran-forsakringskassan.html

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik