Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Dags att välja Gud

Publicerad 2013-01-03 10:59:00 i

Det blir mer och mer uppenbart att de konflikter som pågår i världen inte står mellan länder, religioner och civilisationer utan mellan människor som vill att Gud eller djävulen (Gud eller mammon), skall härska på jorden.

Guds rike och hans plan för en värld som styrs av sanning, kärlek och rättvisa, strider mot satans plan som handlar om att med hjälp av lögnen leda Guds skapelse mot en säker undergång.

“Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader” (Joh. 8:44).

Det gör man genom att utplåna nationer, kulturer, kärnfamilj och alla religioner som är emot tanken om att människan är sin egen Gud eller kan bli sin egen Gud genom att utföra vissa ritualer, handlingar eller steg vilket är fallet inom frimureriet som säger sig vila på kristen grund men där Lucifer dyrkas i de högre graderna.

Genom att beröva människor deras religion, historia, kultur etcetera, gör man dem identitetslösa, försvarslösa och maktlösa i en Gudlös värld där de blir lätta offer för satan och hans anhängare.

Vi vill gärna tro att satanism enbart handlar om ljusskygga individer som tillber och dyrkar djävulen som de troende dyrkar Gud, men kärnan i satanismen handlar inte om detta utan om att vända på den naturliga och moraliska ordningen (skapa kaos och förvirring överallt på alla plan) och sedan låtsas att fred, frihet, rättvisa, jämlikhet, kärlek med mera kan existera annat än som ett lockbete för att få godtrogna och naiva människor i djävulens fälla.

Den onde och hans anhängare har, som nämnts, en egen plan men gör allt för att imitera Guds plan till det yttre. Det handlar om att värva anhängare och då går det inte att lägga fram ett program med punkter som avslöjar en synlig ondska, orättfärdighet eller att man dyrkar djävulen (Lucifer). Detta vet satan och hans anhängare och omskapar sig istället till ljusets änglar och som bärare av sann upplysning/kunskap vilken lindas in i en glamorös förpackning där självförverkligande, frid, sinnesro med mera kan uppnås genom egna gärningar.

Lyssna på en före detta frimurare av 33,e graden som tragiskt nog avled i en “olycka” strax efter intervjun. Obs. Den finns en bit ner på sidan.

http://www.eaec-se.org/

Kommentarer

Postat av: JANNE

Publicerad 2013-01-03 23:09:38

När jag jobbat mig i backen för ca 10 år sedan/innan jag blev kristen) försökte jag meditera och fokusera och läste Chopras böcker etc. Frid och synd kost och människan är gud...

Det var när jag "meditationsöveningar" som jag mådde som sämst. Det är jag glad över idag att Gud inte lät mig fortsätta in i dimman, men det var år efteråt.

Det finns ingen frid utan Gud, den Gud som lever vill säga. Det finns ingen sanning heller. Hårt att ta.

Djävulee vill lura oss att allt är bra, när inget är bra. "Du är odödlig, fortsätt sova."

Peace, peace when there is no peace (Jeremiah).

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-04 08:59:22

Jag var också en sökare innan jag blev en kristen vilket är det bästa som hänt mig. Under flera år levde jag ett miserabelt liv som alkoholist och försökte många gånger frälsa mig själv genom viljestyrka och med hjälp av behandlingshem som samhället ställde upp med samt genom att gå på AA möten och göra de tolv stegen.

Jag försökte också med meditation och läste otaliga böcker om hur man finner Guden (sin egen Gud) och friden/sinnesron inom sig etcetera. Inget fungerade i längden och jag mådde bara sämre vilket ledde till att jag drack ännu mer. Samtidigt rökte jag cigaretter som en galning, var allmänt självdestruktiv, åt dåligt och lade emellanåt in mig på psyket när det var som värst.

Hela mitt liv var en stor lögn. Jag levde i synd helt bortvänd från Gud men bad att han skulle vaka över mig och bevara mig när jag inte var helt väck. Det gjorde han och inte bara det.

För att göra en lång historia kort så valde Gud att rädda mig från den misär och förnedring jag levde i. Jag blev fri från alkoholen, cigaretterna och mitt destruktiva liv tack vare Gud, Jesus Kristus och den helige anden som började leda mig in på den smala vägen. På den vägen befinner jag mig idag och där vill jag alltid vara. Prisad vara Gud!

Men djävulen står hela tiden på lur och vill inget hellre än att få över människor på sin sida. Även de som blivit frälsta vill han locka bort från Gud och inte sällan använder han helt vanliga till synes goda människor för detta.

Det kan till exempel vara någon som talar om för en som blivit frälst eller försöker sluta med missbruk eller andra destruktiva sysselsättningar, att det inte är eller var så farligt, allvarligt etcetera. Därför är det viktigt att vara vaksam, hålla sig till Gud och genom bön samt genom att leva som Gud vill att vi ska leva, upprätthålla relationen till honom.

Prisad vare du underbara Gud och din son Jesus Kristus. Min tacksamhet känner inga gränser.










































































































































































Postat av: JANNE

Publicerad 2013-01-05 22:13:53

Tack för ditt vittnesbörd, Experimentlandet!

Visst är han fantastisk! Tänk att få lära känna den som givit sitt liv för att han vill att vi ska leva med honom och inte gå förlorade!

Vi kan läsa om Honom varje dag i Evangelierna. Och en dag ska vi ses på riktigt! Tänk vilken dag!

Gud välsigne dig!!



Postat av: Marcus

Publicerad 2015-05-22 08:55:43

Jag ska bli SATANIST

Svar: Du väljer själv men Jesus älskar dig ska du veta.
Gud välsigne dig!
experimentlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik