Laglöshetens hemlighet

Här publiceras politiskt inkorrekta texter ur ett kristet perspektiv

Frimureriet och den kristna läran

Publicerad 2012-07-21 08:38:26 i

Det svenska frimureriet sägs vila på kristen grund men hemlighetsmakeriet går helt emot den kristna läran om en öppen förkunnelse som inte ska döljas för något skapat.

Inför översteprästen kunde Jesus vittna “Jag har talat öppet till världen. Jag har alltid undervisat i synagogorna och i templet, där alla judar samlas. Jag har inte sagt något i hemlighet” (Joh. 18:20).

“Vad jag säger er i mörkret, det ska ni säga i dagsljuset, och vad jag viskar i ert öra, det ska ni ropa ut från taken” (Matt 10:27)

“Gå ut överallt i världen och förkunna evangeliet för hela skapelsen” (Mark:16:15)

Budskapet som predikas i frimurarlokalerna bör alltså synliggöras om nu läran vilar på kristen grund.

Då så inte sker eller kommer att ske och medlemmarna dessutom svär en trohetsed till en orden som de endast ofullständigt känner, är det uppenbart att frimureriet inte vilar på kristen grund. Inom den åttonde graden svär medlemmen att han betraktar alla den heliga ordens riddare och bröder som sina förtrognaste vänner, de som vill uppta honom i sin krets och med vilka han från och med nu sammanknyter ett oupphörligt och evigt förbund.

Frimurarna i de lägre graderna (där finns majoriteten), vilka ofta arbetar humanitärt och med välgörenhet, har ingen aning om vad som sker högre upp i hierarkin och det är klandervärt att kristna däribland präster, pastorer och biskopar som borde föregå med gott exempel, svär trohetseder till ljusskygga sammanslutningar hur humanitära och välgörenhetsinriktade de än påstår sig vara.

“Ta inte del i mörkrets ofruktbara gärningar. Mer än så, avslöja dem - vad sådant folk har för sig i skymundan är en skam till och med att tala om” (Ef. 5:11-12).

Kommentarer

Postat av: Gudrun Maria Reponen

Publicerad 2012-08-31 21:05:13

Hej. Bra artikel. Det är många många som tror att frimureri är på kristen grund, så är icke fallet. Jag har tagit med din artikel på min hemsida om tro- plus länk till artikeln. Välkommen att besöka.
Hälsn Maria

Svar: Tack för det Maria! Jag ska besöka din sida.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: JANNE

Publicerad 2012-08-31 23:44:44

Frimureriet är en del av mysteriet Babylon (Rev 17-18) och Egypten (GT), i bibelterminologi.

Vad har Isis och Osiris soldyrkan med Kristus att göra?

Vad har slutna initiationsriter och dold kunskap med pånyttfödelsen i Kristus att göra? Inget, absolut inget.

Vad har Farao gravkammare och Horus med det allseende ögat att göra med Bibelns budskap?

Att leva som kristen är inte bara välgörenhet och goda gärningar...hm. Inget av dessa ger oss nytt liv.

Vilken kristen tror att goda gärningar räcker inför Gud? Bara katoliker och frimurare tror att dessa är steg på vägen mot frälsning.






Svar: Du har rätt. Katoliker och frimurare (finns fler grupper) har använt och använder Jesus Kristus namn för att sprida villoläror som inte har någon grund i bibeln.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: Maria

Publicerad 2012-09-01 10:53:40

Jesus är Herre. Det vill jag att de ska få veta./Maria

Svar: Hej Maria!
Ja, Jesus är Herre. Han är sann Gud, sann människa och allas vår frälsare. Men det är svårt för många (även för en del kristna) att förstå hur Gud (där uppe) samtidigt kan vara människa (här nere).

Jag kikade in på din blogg. Mycket bra texter! Hoppas det är ok att jag lägger till den i min länk lista.
experimentlandet.blogg.se

Postat av: Maria

Publicerad 2012-09-01 19:57:26

Hej! Ja visst är det ok att lägga till min blogg, just nu har jag lagt in en text från hjärtat om att ROOPA på Gud.
Det borde fler lära sig att göra och bli av med sina höga egon. Gud är god och underbar! han visar oss vägen och vi må lida men han är med i varje situation, med sin kärlek och nåd.
Jag älskar honom mer än jag kan säga.
*
Lägger till din sida.

/Sverige är ett experimentland...först prövas saker här och sedan i andra länder....politik är för att hålla folk på mattan...Hälsn Maria

Svar: Bra! Det vore underbart om fler ropade på Gud från hjärtat istället för på människor i tron att de kan ordna till deras liv på olika sätt. Tron på auktoriteter är ofta stor men världsliga auktoriteter, ledare av olika slag, är MÄNNISKOR som inte är fläckfria och benägna till att synda likt alla andra.
experimentlandet.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
FWT Homepage Translator

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Creeper MediaCreeper Politik